Discrimination against undergraduate students of Medicine in the research field.

No Thumbnail Available
The objective of this article is to publicize the value of the investigation for physicians in training, as well as reviewing the factors influencing the lack of opportunities for difusión and publication of the generated products from it taking into account that the access to research opportunities is limited and the publication rates is low. Articles were searched in Google Scholar and PubMed whose main topic was research in undergraduate medicine having as subthemes the publications and its inclusión in the formative process. In the process was found that undergraduate investigation is vitally important for the training of integral physicians and for the acquisition of skills of great utility in medical practice such as responsibility and critical thinking so it is necessary to encourage its development in higher education.
El objetivo de este artículo es dar a conocer la valía de la investigación para los médicos en formación, así como revisar los factores que influyen en la falta de oportunidades para la difusión y publicación de los productos generados a partir de esta teniendo en cuenta que el acceso a oportunidades para investigar es limitado y la tasa de publicaciones es baja. Se hizo búsqueda de artículos en Google Académico y PubMed cuyo tema principal fuera la investigación en el pregrado de medicina teniendo como subtemas las publicaciones y su inclusión en el proceso formativo. Del proceso se obtuvo que la investigación en el pregrado de medicina es de vital importancia para la formación de médicos integrales ya que favorece la adquisición de habilidades de gran utilidad en la práctica médica como la responsabilidad y el pensamiento crítico por lo que se debe incentivar su desarrollo en la educación superior.
Artículo de revista, Estudiantes, Investigación, Competencia clínica, Medicina, Journal article, Students, Research, Clinical competence, Medicine